söndag 19 oktober 2014

Skrivpuff - Golv

Gula hus hade jag aldrig tyckt särskilt mycket om,  men nu stod jag ändå här, utanför det lilla gula.
Den piffiga mäklarkvinnan iklädd en mörkblå liten dräkt gick först. Hon berättade om huset. "Här har vi glasverandan, den är original och de här spröjsade fönstren är fantastiska. Kanske kommer du behöva byta stammar i huset men det är ju inga problem" Hon drog efter andan och jag snavade efter i de blå tossorna in i rummet med fönster mot gården.

Rummet var ganska stort med vackra fönster, och så var det golvet golvet. Det var fantastiskt. Det var  klätt med breda åldrade golvtiljor, lutade,  bleka, nötta och och så vackra. Jag satte mig på huk och smekte golvet. det var mjukt och levande och man kunde både se och känna ådrorna. Det doftade såpa och jag kunde nästan känna golvets hjärta dunka i handen. Eller var det mitt hjärta?

Det var då jag bestämde mig. Det här gula huset med det vackra golvet vill jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar